03-9505092

כל מה שחשוב לדעת לפני שחותמים על תמ"א 38

כל מה שחשוב לדעת לפני שחותמים על תמ

כל מה שחשוב לדעת לפני שחותמים על תמ"א 38 – את ההתקשרות שבין קבלן תמ"א 38 לבין הדיירים שמחזיקים בנכס מסדיר חוזה ולכל אחד מהצדדים ראוי שיהיה עורך דין שמלווה אותם ושומר על האינטרסים והזכויות שלהם. במקרה בו יזם מבקש להחתים אתכם על חוזה המיועד לביצוע פרויקט תמ"א 38, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות אל עו"ד המתמחה בהתחדשות עירונית ורק לאחר שהגשתם לו את החוזה והבנתם את ההשלכות שלו לפנים ולחוץ, אתם יכולים להתקדם. שימו לב כי גם אל מול עורך הדין תתבקשו לחתום על חוזה ועל כן ראוי שתהיו מוכנים לכך מראש. על המסמך עליו אתם חותמים מול חברת בניה ויזמות תמ"א 38 להיות מאוזן וחלילה שלא יהיה מוטה לטובת אחד הצדדים.

קדם בעצמך פרויקט תמ"א 38

עוד לפני שאתם יוצאים לדרך ומבקשים לקדם פרויקט תמ"א, כדאי שתיקחו בחשבון כי לתמ"א ישנם שלושה מסלולים שונים: חיזוק הבניין בלבד, חיזוק הבניין ותוספות לבניין, תמ"א 38/2 דהיינו הריסת הבניין והקמת בניין חדש במקומו. שימו לב כי לכל אחד מהמסלולים יש את התנאים, ההגבלות והזכויות שלו, כך שכדאי שתכירו אותם מבעוד מועד. חשוב להבין כי במהלך הליך תמ"א 38 , הדיירים נשארים להתגורר בנכס, מה שמקשה על שגרת היום יום ואילו הליך תמ"א 38/2 אינו מאפשר מגורים באותו הנכס ועל הדיירים למצוא נכס חלופי בו הם יתגוררו במהלך הבניה. בבואכם לקדם בעצמכם פרויקט מהסוג הזה, כדאי להכיר את המסלולים על בורים ולהגיש בקשה בהתאם.

כך תדעו אם אתם זכאים לתמ"א

קבלן תמ"א 38 שיזהה אופציה יפנה אל הדיירים ויציע להם להיכנס אל פרויקט התמ"א, אך אם עדיין לא פנו אליכם ואתם מבקשים לקדם את הפרויקט, אתם יכולים לבחון את הנקודות הבאות על מנת לדעת אם אכן אתם זכאים :

הבניין שלכם קיבל היתר בנייה 1.1.80, תכנית הבניה מאפשרת הקמת 2 קומות נוספות במהלך הבנייה – מידע אותו ניתן לבדוק באגף ההנדסה של העיר המדוברת, ישנה הסכמה עקרונית של מעל שני שליש מבעלי הדירות. כל עוד פרמטרים אלו בנמצא, אתם יכולים להתקדם ולבחון את האפשרות ובין היתר ליצור קשר עם קבלן /יזם רלוונטי.

בדקו את זכויותיכם

זכרו כי לא חותמים לפני שעוברים על כמה כללי יסוד! זהו הנכס המשמעותי ביותר שלכם. אז נכון, התחדשות עירונית, לרבות פינוי בינוי, תמ"א 38/1 ו/או 38/2, מאפשר לכם למנף את הנכס אף לא בכל מחיר. עוד לפני חתימה על החוזה בדקו עם הקבלן את הסוגיות הבאות: שיפוץ חדרי המדרגות והשיפוץ המאסיבי יתקיים בשעות בהן הדיירים (מרביתם) לא ישהו בדירות, נזקים שיגרמו במהלך השיפוץ יהיו על חשבון הקבלן, במהלך הבנייה על הגג יכולים הקומות הגבוהות לבקש דיור חלופי למספר חודשים, דיירים מוגבלים / חולים יבקשו מימון לדיור חלופי.

לפרטים ויצירת קשר

    עוד מאמרים