03-9505092

מהם זכויות דיירים בפרויקט פינוי בינוי

מהם זכויות דיירים בפרויקט פינוי בינוי

פינוי בינוי הינו פרויקט שיוצא לדרך במסגרת "התחדשות עירונית". הלכה למעשה הפרויקט דורש הריסה מלאה של הבניין והקמת בניית חדש שיחליף אותו. מתחמי פינוי בינוי מוכרזים על ידי משרד הבינוי והשיכון ועל מנת שהם יצאו אל הפועל, יש צורך בהסכמה של 80% מסך דיירי המתחם / הבניין. במסגרת הפרויקט חותמים הדיירים עם היזמים על הסכם בו מותירים הדיירים לקבלן להתחיל את פרויקט פינוי הבינוי ומנגד מתחייב היזם להעניק לכל בעל זכויות בנכס בין היתר דירה חדשה. קבלן ויזם פינוי בינוי הלכה למעשה מתחייב לשאת בכל הוצאות הבנייה ומנגד יזכה במספר דירות שישרתו אותו ויהווה מקור להחזר הוצאותיו ורווחיו. הליך הפרויקט מתנהל בממוצע כ- 5 שנים מיום חתימת החוזה ועד הרגע בו הדיירים מקבלים לידיהם את המפתח.

זכויות דיירים בפרויקט פינוי בינוי

אין ספק כי פרויקט פינוי בינוי מאפשר לבעלי הנכסים לשבח את הנכס ולמנף את יכולותיהם הכלכליות, אך מנגד ישנן לא מעט חששות אל מולן עומדים הדיירים ובצדק. כדי להבין לקראת מה הולכים הדיירים נכון להכיר את הזכויות שעומדות לזכותכם על בורים. שימו לב כי חשוב לשכור את שרותיו של עורך דין פינוי בינוי אשר מכיר את החוק ואת התחום בצורה מעמיקה.

כל אחד מהדיירים יכולים לקבל בין היתר את הזכויות הבאות:

דירה גדולה מהדירה אותה הרסו בפרויקט – לרוב בדירה יהיה חדר נוסף / חדר ביטחון ממ"ד / מרפסת. הבניין החדש שיבנה יהיה מפואר מזה שנהרס לרבות לובי חניות מעלית וכמובן בהתאמה מושלמת לתכנון הפרויקט.
במהלך תקופת הפינוי והבינוי, מתחייב הקבלן המבצע לשלם עבור הדיירים את שכר הדירה בדירה החלופית אליה עברו להתגורר במהלך הפרויקט – תשלום שכר הדירה יתבצע לכל אורך תקופת הבנייה.

היזם הוא זה שישלם עבור פינוי התכולה – פעם אחת מהבית שמיועד להריסה אל הבית הזמני בשכירות ופעם שניה מהבית השכור אל הבית החדש שנבנה.

על היזם להעניק לדיירים ביטחונות אשר סכומם הינו בגובה ערך הדירה אותה מוסרים לידיו הדיירים. במקביל יציג היזם לדיירים ערבות בנקאית כך שאם חלילה משהו ישתבש במהלך הדרך, יהיה הבנק אחראי / ערב לדיירים.
גם לקשישים מגיעים זכויות

במקרה בו חברת בניה ויזמות א.א רוטשטיין, מפנה מבתיהם קשישים אשר חצו את שנות ה- 75 לחייהם, עליה להעניק להם דירה חלופית אשר ממוקמת בקרבת מקום המגורים של הבניין שעתיד להיהרס וזאת כדי למנוע את הטלטול הכרוך במעברים לרבות הסתגלות למקום מגורים חדש. במקביל וכחלופה יכול היזם להציע לדייר הקשיש להשתכן בבית אבות במהלך התקופה ו/או להציע לו לרכוש ממנו את הדירה על מנת לאפשר לו להתנהל בצורה עקבית ובטוחה. כך או אחרת, נקודות אלו תקופות עבור קשישים שמתגוררים בבית המדובר למעלה משנתיים.

לפרטים ויצירת קשר

    עוד מאמרים