03-9505092

מה ההבדל בין תמ''א 38 לבין פינוי בינוי

מה ההבדל בין תמ''א 38 לבין פינוי בינוי

אין ספק כי עסקי הנדל"ן הם בין העסקים היותר יוקרתיים ופופולאריים בישראל. עוד ועוד אנשים אוהבים לקחת חלק בעסקאות נדל"ן ואף להתגאות בהישגים אותם הצליחו לממש. מה הן אותן עסקאות, אילו פרויקטים אתם יכולים לבצע ומה ההבדל בין הפרויקטים השונים? במאמר הבא ננסה לענות לכם בפשטות אודות תמ"א 38, אודות פינוי בינוי ונדגיש את ההבדלים ביניהם, כך שאם פנו אליכם אודות ביצוע פרויקט ספציפי, תדעו מהו הפרויקט ומה מייחד אותו.

הכירו את הפרויקטים היותר פופולאריים בישראל

הפרויקטים היותר פופולאריים בהם חושקים בעלי דירות ישנים הם תמ"א 38 ופינוי בינוי. שני פרויקטים אלו הם חלק בלתי נפרד מהתחדשות עירונית, אשר מאפשרים לבעל הנכס לשבח את הנכס בו הוא מחזיק באופן משמעותי. הליך תמ"א הוא הליך אשר מאפשר לבעלי הנכסים לשפר פעם אחת את חזית הבניין ולהוסיף בין היתר חדר לשטח הדירה, מעלית לבניין, מרפסת לבית וכיוצא בזאת. בעבור כל השיפורים והשדרוגים לא נדרש בעל הנכס לשלם אלא להעניק בתמורה לקבלן זכויות בנייה על גג המבנה. גם בעבור פינוי בינוי לא נדרש בעל הנכס לשלם מאום וכל עלויות הבניה יוטלו על הקבלן / היזם המבצע

מהו ההבדל המהותי בין שני סוגי הפרוייקטים?

פינוי בינוי להבדיל מתמ"א, הוא פרויקט מורכב יותר אשר מצריך מבעלי הנכסים לפנות את הדירה (להשתכן במקום אחר על חשבון היזם / קבלן) ולחזור לבית חדש בבניין חדש שהוקם במקום הישן.

תמ"א מאידך, מאפשר המשך מגורים בדירה במהלך הבניה ללא כל צורך לפנות אותה, אז נכון, הרבה פחות נוח להתגורר במבנה אשר עובר שיפוץ כזה או אחר על ידי חברה קבלנית זו או אחרת, אך העובדה שלא צריך לפנות את הנכס בהחלט מקלה על ההליך. נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון הוא זמן ביצוע הפרויקט. על פי רוב פרויקט תמ"א המבוצע על ידי חברה לבניה מקצועית, יערך עד שנתיים לכל היותר ואילו פינוי בינוי הוא פרויקט ארוך יותר אשר לוקח זמן רב יותר ועל כן ההערכות צריכה להתבצע בהתאם.

מי שמבצע את הפרויקט המדובר היא חברת בניה יזמות וביצוע מנוסים ומיומנים אשר נבחרו בקפידה על ידי דיירי הבניין. כדי לבצע את הפרויקטים המדוברים, יש לקבל את האישורים הנדרשים על פי חוק ולגייס את בעלי המקצוע המובילים והמקצועיים ביותר לביצוע הפרויקט. חשוב מאוד לשים לב כי בחירת בעלי המקצוע הוא השלב החשוב ביותר בהליך וככל שתשקיעו בבחירה הנכונה, כך תובטח לכם הצלחה.

לסיכום – אם יש לכם זכויות בנכס שמיועד לפרויקט תמ"א 38 ו/או פינוי בינוי, אתם יכולים ליהנות מהשבחה משמעותית שתשפר את חשבון הבנק שלכם לעיתים באופן משמעותי וכזה שימנף את איכות חייכם.

לפרטים ויצירת קשר

    עוד מאמרים