03-9505092

מיהם השחקנים העיקריים בפרויקטים של התחדשות עירונית

מיהם השחקנים העיקריים בפרויקטים של התחדשות עירונית

הנדל"ן במדינת ישראל מאופיין לא מעט בהליכי ההתחדשות העירונית – יש מי שיגדיר את ההתחדשות העירונית כלב ליבה של תחום הנדל"ן וזאת משום שהקצאות הקרקעות לבנייה הם נמוכות ואל מול הצפיפות המוכרת מתקיימת בנייה לגבוה ובעיקר באזור המרכז. הבנייה לגובה מתאפשרת במסגרת ההתחדשות. ההתחדשות עירונית הוא הליך בו ישנם מספר שחקנים עיקריים אשר מפעילים וגורמים לה לנוע קדימה. כדי שתכירו את השחקנים הראשיים בחרנו להציב לכם אותם ולהעניק לכם את המידע הרלוונטי עבורם ובין היתר בעלי הבניין, היזמים, הרשות המקומית ועורכי הדין.

הכירו את תפקידם של השחקנים

לשחק במגרש של ההתחדשות העירונית מצריך מידע וידע רב ככל האפשר מכל הצדדים הנוגעים בדבר. בין השחקנים הראשונים כאמור ישנם את הדיירים שהם למעשה בעלי הדירות ובלעדיהם אין עסקה, יש את חברת בניה ויזמות שהם למעשה מוציאים את הפרויקט לפועל, הרשות המקומית שמעניקה את האישור לפרויקט שלא יכול לצאת לדרך ללא אישורם וכמובן עורכי דין שמעניקים גיבוש ואיחוד לכל הגורמים גם יחד.

הדיירים הם למעשה הכוח הראשוני שפועל למען התחדשות עירונית בין אם זה כבניין אחד המבצע הליך תמא ובין אם זה מספר בניינים שהתאגדו יחד לביצוע התחדשות במתחם אחד. חברת בניה יכולה להתמודד עם מתחם שלם ולמען האמת תשמח להתמודד עם מתחם ולהיכנס אל פרויקט מקיף שדורש מקצועיות וניסיון רב. הדיירים של העידן הנוכחי הם חכמים יותר ולהם נציגות מגובשת אשר מנהלת מו"מ עיקש ומקצועי ועל כן קבלנים רבים מוכנים לתקשורת מקצועית בכמה מידות ביחס לשנים / עשורים עברו.

היזמים שיכולים להיות חברה קבלנית ו/או יזמים שעומד בפני עצמו, יקדמו את הפרויקט ויוציאו אותו אל הפועל. כל אחד מהקבלנים, אדריכלים, יזמים ועוד, מתמחים בסוגים שונים של פרויקטים ועל כן יש לבחור אותם בהתאמה מלאה לצרכים האישיים שלכם. חשוב לשים לב כי מספר היזמים / קבלנים וכו הוא רב והבחירה הינה מורכבת ולא פשוטה כבעבר.

השחקן החשוב לא פחות הוא הרשות המקומית שמעניקה את האישורים הנדרשים לביצוע הפרויקט. ללא אישור מהרשות אין פרויקט. את הבקשה מגיש לרשות היזם והעירייה, היא שתחליט מה יקרה ובין היתר לאשר את הפרויקט לדחות אותו ו/או לבצע שינויים

ואיך אפשר בלי לדון בשחקן המגבש והמאחד בין כל הנוגעים בדבר והוא עורך הדין. עורכי דין אחראים לבחון את טובת הלקוח שלו ולוודא שהוא מקבל לכל הפחות את המגיע לו ואם אפשר אז מעבר לזאת.
בחירת עורך דין התחדשות עירונית חייבת להתבצע מתוך הכרות עם הניסיון והוותק שלו תוך הקפדה יתרה על התאמה מושלמת בין הניסיון שלו לצורך שלכם. שימו לב כי הוא יארגן לכם את ההסכמים בין היתר עם היזמים, הרשויות, קבלנים שמאים ובכלל.

לפרטים ויצירת קשר

    עוד מאמרים